Kort zijn een aantal punten besproken waarbij toekomstige mailingen deze vragen niet meer op zouden moeten roepen:

Iedere actie:

  • Wordt er gekozen voor een mailing of een social media campagne?
  • Wat is de doelgroep?
  • Onderbouwen:
    • Wat is het doel?
    • Met welke middelen gaat dit doel worden bereikt?
    • Hoe wordt het behalen van dit doel geëvalueerd?
  • Team Coaches worden geïnformeerd, Team Coaches informeren Team leden over:
    • Levertijden
    • Prijzen
    • Aanspreekpunt van de mailing
    • Beschikbaarheid van:
      • Grondstoffen
      • Verpakkingen
    • Kanalen waarop de actie uitgezet wordt
    • Verwachtingen van de actie
    • Transport
    • Onderbouwing voor de medewerkers, hoe kunnen prijzen fluctueren en wat mogen de medewerkers aan de klanten wel/niet vertellen
    • Afname volumes

Bij afwezigheid van een Team Coach dient hij/zij zelf opvolging aan te wijzen en duidelijk kenbaar te maken

  • Actie opvolging:
    • Mailing wordt uitgezet bij Team Coaches sales/telesales/PRMOPT waarbij harde deadlines staan tot het indienen van feedback.
    • Mailing volgt zelfde controle als social media posts.
    • Validatie van de juiste mail
  • Spoed opdrachten: Zelfde strekking, deadlines worden naar voren gehaald.